اینستاگرام در مقابل فیس بوک: باید از یکی از آنها استفاده کنید یا هر دو ؟

چاپ

 فیسبوک و اینستاگرام به ترتیب با ۲.۳۲ میلیارد و ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه، یکی از داغ‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان هستند. در حالی که سی و هفت درصد از بزرگسالان ایالات متحده اکنون از اینستاگرام استفاده می کنند، در حالی که در سال 2012 تنها 10 درصد بود.

 

با توجه به محبوبیت بسیار زیاد و حجم مخاطبان این شبکه های اجتماعی ، انتشار منابع در سراسر سایت ها می تواند وسوسه انگیز باشد.  

 

اما آیا این بهترین استراتژی برای بازاریابان است تا به طور موثر به مخاطبان خود دست یابند . بیایید نگاهی به داده ها بیندازیم تا مشخص کنیم آیا فیس بوک یا اینستاگرام – یا هر دو – تصمیم درستی برای برند شما هستند؟

 

حال، اجازه دهید به تفاوت های اینستاگرام و فیس بوک نگاه کنیم، بیایید با بخش مخاطب شروع کنیم.

 

 

اینستاگرام: رشد مخاطب، فرصت های جدید

زمانی اینستاگرام به عنوان اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس برای جوانان برچسب‌گذاری می‌شد، اما مخاطبان آن در حال رشد و تنوع هستند. امروزه، 67 درصد از جوانان 18 تا 29 ساله می گویند که از اینستاگرام استفاده می کنند، بنابراین همچنان بیشترین مخاطبان این پلتفرم هستند.

  

در مرحله بعد، بیایید به مخاطبان فیس بوک نگاه کنیم

 

فیس بوک: مخاطبان بزرگ، تغییرات بزرگ

بدون شک، فیس بوک بیشترین مخاطبان را در بین تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی در سراسر جهان حفظ می کند. تنها در ایالات متحده، بیش از دو سوم بزرگسالان می گویند که از این سایت استفاده می کنند. 

این شبکه اجتماعی همچنین دارای پیشرفته ترین گزینه های هدف گذاری برای بازاریابانی است که می خواهند تبلیغ کنند. برای بازاریابان، نادیده گرفتن این حقایق سخت است.

 

چه برندی نمی‌خواهد در مقابل این تعداد از مردم قرار بگیرد؟ ناگفته نماند، همه افراد مناسب هستند؟

 

این اعداد جنبه دیگری را نیز نشان می دهد: فیس بوک در میان نوجوانان آمریکایی کاهش یافته است ، به طوری که اکثر نسل جوان وقت خود را در یوتیوب، اینستاگرام و اسنپ چت سپری می کنند.

 

اخیراً گزارشی حاکی از آن است که تعامل فیس بوک در حال کاهش تدریجی است. در حالی که مردم هنوز از این پلتفرم استفاده می کنند، مانند گذشته زمان زیادی را برای آن صرف نمی کنند.

سپس، رسوایی های متعدد پیرامون فیس بوک وجود دارد، از نقض داده ها گرفته تا مسائل مربوط به حریم خصوصی. (بدون در نظر گرفتن این مشکلات، به نظر می رسد کاربران همچنان در حال ورود به حساب های خود هستند.)

 

 

بنابراین، اکنون که دیدیم فیسبوک چقدر یک فرصت بازاریابی عالی است، بیایید به برخی از راه‌هایی که می‌توانیم از آن بهترین استفاده را ببریم، نگاهی بیاندازیم.

ابتدا اجازه دهید در مورد صفحات تجاری فیس بوک صحبت کنیم. 

 

اینستاگرام: مخاطبان بزرگ و فرصت های جدید

برای بازاریابان، اینستاگرام می‌تواند مکانی جذاب باشد، زیرا 80 درصد از کاربران حداقل یک تجارت را دنبال می‌کنند. حتی جذاب تر - 60 درصد از کاربران به دنبال محصولات جدید در اینستاگرام هستند و آنها را کشف می کنند.

 

به طور خلاصه، کاربران شروع به انتظار دارند که برندها در اینستاگرام حضور داشته باشند و می‌خواهند محصولات خود را در آنجا نیز پیدا کنند.

 

یکی دیگر از ملاحظات اصلی: اینستاگرام بالاترین نرخ تعامل را در بین تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی دارد. این روند مزایای خود را دارد.

 

وقتی صحبت از تبلیغات در اینستاگرام می شود، برندها با دلار خود رای می دهند. تا پایان سال 2019، اینستاگرام تقریباً یک چهارم از درآمد تبلیغاتی فیس بوک را به خود اختصاص خواهد داد (از آنجایی که فیس بوک مالک اینستاگرام است).

 

و انتظار می رود که به رشد خود ادامه دهد.

 

نسخه جدید اینستا ایکس

 

اکنون که برخی از مهم ترین آمارهای مربوط به اینستاگرام را پوشش داده ایم، بیایید نحوه استفاده از گزینه های تبلیغاتی ارائه شده توسط اینستاگرام را بررسی کنیم. 

 

صفحات تجاری فیس بوک 

اینها به برند شما امکان می دهد تا در پلتفرم فیس بوک برای خود حضور آنلاین ایجاد کند. همه اینها رایگان است. این صفحات به شما کمک می کنند:

 

حالا بیایید نگاهی به گروه های فیس بوک بیندازیم. 

 

اکانت های تجاری اینستاگرام

یک نمایه تجاری برای نام تجاری شما به آن اجازه می دهد تا به عنوان یک تجارت شناخته شود. همچنین مزایای متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد. حساب‌های تجاری می‌توانند در موارد زیر کمک کنند: 

 

 

 

گروه های فیس بوک

گروه های فیس بوک فضایی را برای برندها ارائه می دهند تا جامعه ای از افراد همفکر وفادار به برند شما ایجاد کنند. 

 

گروه ها می توانند به شما کمک کنند: 

 

 

در مرحله بعد، رویدادهای فیس بوک را داریم. 

 

رویدادهای فیسبوک

 

رویدادهای فیس بوک به برندها یا سایر سازمان ها کمک می کند تا برند خود را بسیج کنند و در عین حال به آنها امکان بازاریابی آنلاین مصرف کننده را می دهند. 

 

آنها همچنین می توانند در موارد زیر کمک کنند: 

 

 

اکنون نگاهی به استوری های فیسبوک خواهیم داشت. گزینه ای که هم برای گروه ها و هم برای صفحات موجود است. 

 

داستان های فیس بوک (گروه ها و صفحات)

 

استوری‌های فیس‌بوک به شما این امکان را می‌دهد که برند خود را مستقیماً از دستگاهی مانند تلفن هوشمند یا دسکتاپ مورد نظر خود نمایندگی کنید. داستان کمک می کند:

 

 

استوری های اینستاگرام 

 

این موارد به شما کمک می کند تا تعامل برند خود را افزایش دهید، آگاهی از برند خود را ایجاد کنید، فروش را افزایش دهید و به روز رسانی های اخیر را در اختیار کاربران قرار دهید. داستان ها می توانند در موارد زیر کمک کنند: 

 

 

در مرحله بعد، ما فیس بوک مسنجر را داریم. 

 

فیس بوک مسنجر

 

فیس بوک مسنجر ابزار محبوبی است که با استفاده از آن برند شما می تواند با افراد در سطح شخصی ارتباط برقرار کند. مسنجر می تواند در موارد زیر کمک کند: 

 

 

در ادامه، بیایید نگاهی به DM های اینستاگرام بیندازیم. 

 

پیامک های اینستاگرام (پیام های مستقیم)

 

پیام‌های مستقیم می‌توانند به برند شما کمک کنند تا از ویژگی پیام‌رسانی مستقیم اینستاگرام برای رشد کسب‌وکار شما استفاده کند. می تواند کمک کند: 

 

یکی دیگر از گزینه های محبوب و در دسترس Facebook Live است. 

 

فیسبوک لایو

 فیس‌بوک لایو سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا در زمان واقعی با مخاطبان خود درگیر شوند. Facebook Live در موارد زیر کمک می کند: 

 

در ادامه نگاهی به لایو اینستاگرام خواهیم داشت. 

 

لایو اینستاگرام

 IG Live می تواند به شما کمک کند تا در زمان واقعی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و قابلیت کشف و ارتباط شما با کاربران را بهبود بخشد. می تواند کمک کند: 

 

 

فروشگاه فیس بوک

 

فروشگاه فیس بوک یک برنامه برگه صفحه کسب و کار است که از طریق آن مشتریان می توانند محصولات را مستقیماً از فروشگاه شما خریداری کنند. می تواند کمک کند: 

 

 

فروشگاه اینستاگرام 

فروشگاه اینستاگرام می تواند به شما کمک کند تا کاتالوگ محصولات خود را با نمایه محصول خود بگنجانید. همچنین می تواند در موارد زیر کمک کند: 

 

حالا بیایید نگاهی به تبلیغات فیس بوک بیندازیم. 

 

تبلیغات فیس بوک

 تبلیغات فیس بوک به گسترش آگاهی محصول/برند در فید خبری یک مخاطب خاص و هدف در فیس بوک کمک می کند. می تواند به شما کمک کند: 

 

 

تبلیغات اینستاگرام

 انواع مختلف تبلیغات اینستاگرامی قابل اجرا عبارتند از: 

 

 

و در نهایت، بیایید نگاهی به فیس‌بوک بینش بیاندازیم. 

 

فیس بوک بینش

 

می تواند به ارائه اطلاعاتی کمک کند که به ردیابی و اندازه گیری نتایج برای اصلاح کمپین بازاریابی شما کمک کند. بینش می تواند به تعیین کمک کند:

 

سایر جزئیات اضافی که می توانید بدست آورید عبارتند از:

 

و در نهایت، ما Insights اینستاگرام را داریم.

 

بینش اینستاگرام

Instagram Insights یک ابزار تحلیلی است که می‌تواند داده‌هایی درباره جمعیت‌شناسی فالوورها، اقدامات و محتوای برند به شما بدهد. بینش می تواند به تعیین کمک کند: 

 

 

سخن آخر

با در نظر گرفتن همه اینها، آیا بازاریابان باید از فیس بوک به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی اجتماعی خود استفاده کنند؟

 

در حالی که تعداد نوجوانان کمتری نسبت به قبل در این پلتفرم وقت می گذرانند و تعامل کلی کاهش یافته است، فیس بوک همچنان بیشترین مخاطب را در بین تمام شبکه های رسانه اجتماعی دارد. کاهش تعامل به اندازه کافی قابل توجه نیست که سایت را به کلی رها کنید.

 برندها باید در فیس بوک حضور داشته باشند تا سازمان خود را مشروع جلوه دهند و به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند - چه به صورت ارگانیک، چه پولی یا هر دو.

 اکنون که دیدی کلی از مسیر حرکت اینستاگرام دارید، آیا باید از آن به عنوان بخشی از استراتژی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید؟

 شاید.

 در حالی که من فکر می کنم فرصت های زیادی در این پلت فرم خاص برای برخی از مارک ها وجود دارد، من آن را به اندازه فیس بوک در همه جا نمی بینم (حداقل نه هنوز).

 قبل از ورود به این شبکه رسانه اجتماعی جدیدتر، فکر می کنم عاقلانه است که مخاطبان خود را به طور کامل درک کنید و اینکه آیا آنها وقت خود را در آنجا می گذرانند یا نه.

 

اگر این کار را انجام دهند، می تواند فضای ارزشمندی برای رسیدن به مخاطبان شما با پیام های مناسب باشد. اگر نه، ممکن است منابع شما را هدر دهد.

 

آیا می خواهید با بازاریابی رسانه های اجتماعی شروع کنید، اما مطمئن نیستید که از کدام پلتفرم رسانه اجتماعی استفاده کنید؟ ویدیوی زیر را ببینید که آنها را بر اساس برخی از آمارهای مهم، صنایعی که می‌توانند از این پلتفرم‌ها استفاده کنند و نحوه کمک آنها به بازاریابی، مقایسه می‌کند. 

 

افکار نهایی

برای برندهایی با مخاطبان متنوع (نسل های قدیمی و جوان)، می توانم فیسبوک و اینستاگرام را ترکیبی برنده ببینم. بازاریاب‌ها می‌توانند با محتوای مرتبط و مؤثر به هر دو مخاطب در جایی که وقت خود را سپری می‌کنند دسترسی پیدا کنند.

 اگر مخاطبان برند شما تمرکز بیشتری دارند (سال‌تر یا جوان‌تر)، در این صورت ممکن است با یک پلتفرم یا پلتفرم دیگر به بهترین شکل ارائه شود.

 در نهایت، اگر هنوز مطمئن نیستید، هر دو پلتفرم را امتحان کنید و چند آزمایش انجام دهید. بالاخره آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که هر کاری را به شانس بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر استراتژی ها و بهترین شیوه های بازاریابی دیجیتال، دوره گواهینامه بازاریابی دیجیتال و برنامه تحصیلات تکمیلی در بازاریابی دیجیتال را بررسی کنید.